Eerder beschikbaar in de Nederlandse editie ‘De macht van de mode

The Power of Fashion About Design and Meaning

Door Rosetta Brooks, Patrizia Calefato, Ginger Gregg Duggan, Akiko Fukai, Henk Hoeks, Erik de Kuyper, Dirk Lauwaert, Ulrich Lehmann, Gilles Lipovetsky, Ted Polhemus, Jack Post, Karin Schacknat, Anneke Smelik, José Teunissen, Chris Townsend, Barbara Vinken

Mode omvat veel meer dan de nieuwe roklengte, nieuwe kleuren of actuele accessoires. Imago, individualiteit, groepsidentiteit en tal van andere facetten spelen een rol. En mode wordt niet alleen meer voorgeschreven door de catwalk; wat er op straat gebeurt, is minstens zo belangrijk. Mode is een spiegel van de maatschappij en onthult haar sociale verbanden. De macht van mode vertelt in woord en beeld hoe mode wereldwijd verweven is met alle facetten van onze samenleving. Een rode draad door het boek vormen de toonaangevende ontwerpers, een bonte grensoverschrijdende staalkaart van wat mode nu te bieden heeft.

Specificaties
2006, English ISBN 9789058975119 NederlandsEditie ISBN 905897510 NUR 452
Auteur(s) Rosetta Brooks, Patrizia Calefato, Ginger Gregg Duggan, Akiko Fukai, Henk Hoeks, Erik de Kuyper, Dirk Lauwaert, Ulrich Lehmann, Gilles Lipovetsky, Ted Polhemus, Jack Post, Karin Schacknat, Anneke Smelik, José Teunissen, Chris Townsend, Barbara Vinken
Design Roger Willems
Pagina's 416 p.
Afmetingen 17 × 24 cm
Illustraties Ca. 350 z/w en kleur ills.
Bindwijze Flexicover